Rikshem nominerad till Kundkristallen för tredje året i rad

För tredje året i rad är Rikshem nominerade till Kundkristallen i kategorin Största Lyft Serviceindex bland Sveriges största bostadsbolag. Framförallt är det roligt att det är Rikshems hyresgäster som ”nominerat” genom att de svarat att de är nöjda med det arbete vi gör.

- Nomineringen är både ett fint betyg på de insatser som alla våra medarbetare ute i landet dagligen gör och ett bevis på att våra hyresgäster tycker att vi gör ett allt bättre jobb. Vi jobbar aktivt för att förbättra kundnöjdheten genom att bland annat fånga upp kundernas frågor, återkoppla och agera, säger Jennie Wolmestad, Chef för Kommunikation, Kund och Marknad.

Att våra kunder är nöjda är viktigt för oss. Under de senaste åren har vi därför arbetat aktivt med att utveckla vårt kundarbete och tagit flera steg på vägen mot att göra vardagen enklare för våra kunder. Vi har byggt en organisation med kundfokus och arbetat i både det stora och det lilla. Idag ska vi ha kundfokus i allt vi gör vilket syns i såväl vår vision men också i konkreta saker som utökade öppettider i kundtjänst och förbättrad återkoppling till kund.

Kundkristallen delas ut av AktivBo som gör den löpande undersökningen bland våra hyresgäster varje månad, året runt. Undersökningen hjälper oss att få insikter hur våra hyresgäster trivs och vad vi kan göra för att deras boende ska bli ännu bättre. För vi vill att det ska vara lätt att bo i hyresrätt!

Förra året vann Rikshem Kundkristallen i den kategori vi återigen är nominerade i. Den 6 februari får vi se hur långt det räcker denna gång. 

 

AktivBo har delat ut Kundkristallen till Sveriges bästa hyresvärdar sedan 2005. Kundkristallen delas ut till de fastighetsbolag som fått högst betyg av sina hyresgäster i kundundersökningarna som görs av AktivBo. Det är därmed ingen jury som väljer vinnarna, utan hyresgästerna. Vinnare utses för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser, både privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag.