Störningsjour

Om du blir störd av dina grannar kan du göra en störningsanmälan. På vardagar under dagtid kontaktar du vår kundtjänst på 010-70 99 200. Kundtjänst säkerställer att anmälan hamnar hos rätt person för åtgärd.  

Sker störningen på kvällstid, under natten eller helgen, kontaktar du vår störningsjour. De kan svara på ditt samtal dygnet runt. Störningsjouren når du på 010-70 99 200. Ditt samtal kopplas automatiskt vidare till jouren. Störningar utanför kontorstid hanteras av det bevakningsföretag vi har anlitat på din ort.

Kontroll av anmäld störning

I samband med att besked om störning lämnats till vår störningsjour, åker de ut till platsen för att kontrollera situationen. Om störningen fortfarande pågår tar störningsjouren kontakt direkt med den störande hyresgästen. Störningsjouren informerar om att anmälan om störning har kommit in och att grannar upplever sig störda.

Om störningsjouren måste rycka ut kan den störande hyresgästen få stå för kostnaden. Oavsett om det blir en bekräftad störning eller inte, får Rikshem meddelande om anmälan och att störningsjouren varit på plats.

Uppföljning efter anmälan om störning

För att vi på Rikshem ska kunna kontakta dig, behöver du lämna namn och telefonnummer när du kontaktar störningsjouren. Dina uppgifter lämnas aldrig ut till den hyresgäst som stört dig.

Kontakta oss på Rikshem

Rikshems kundtjänst tar emot samtal alla helgfria vardagar klockan 07.00-18.00. Vill du rapportera en felanmälan gör du det enklast under Mina sidor.

Kontakta oss

Vanliga frågor för dig som söker boende eller hyr bostad

Är du bostadssökande eller hyr du redan en lägenhet av oss? Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta oss på Rikshem.

Vanliga frågor & svar