Förenkla vardagen med autogiro

Vi på Rikshem vill gärna förenkla vardagen för dig som hyresgäst hos oss. När du väljer att betala hyran via autogiro eller e-faktura sparar alla tid och gör samtidigt en bra sak för miljön.

Hur mycket tid vill du lägga ned på dina räkningar och på din hyra? Det finns flera betalningssätt som är enkla och gör vardagen bekväm.

Vad är autogiro?

Autogiro är ett enkelt sätt att betala räkningar på och passar bra för återkommande räkningar som till exempel hyran. Med autogiro dras betalningen automatiskt från ditt bankkonto den sista bankdagen varje månad. Du behöver inte godkänna något, utan bara se till att du har tillräckligt med pengar på kontot.

Du ansöker om autogiro via din internetbank. Sök upp Rikshem/bankgironr 5678–7807. Betalarnummer som ska anges är ditt personnummer, det vill säga tolv siffror utan bindestreck ÅÅÅÅMMDDXXXX

Har du inte internetbank kan du ladda ner och skriva ut blanketten Autogiroanmälan. Skicka den sedan till oss på Rikshem.

När autogirot är registrerat ser du det på din bank samt på aktuell faktura på Mina Sidor.

Ditt medgivande gäller till dess att du säger upp det hos din bank.

Vad är e-faktura?

Om du anmäler dig till e-faktura får du varje månad din hyresavi skickad direkt till din internetbank. Du godkänner den och därefter går den till betalning.

E-faktura anmäler du antingen direkt via din internetbank eller via formuläret nedan.

Din hyresavi finns på Mina sidor

Du kan alltid se din hyresavi på Mina sidor under Min hyra på rikshem.se. Där ser du om hyran är betald och du kan även ladda ned hyresavin som pdf-fil.